„Laikau save kantriu žmogumi, bet po vakarykščio Lietuvos automobilių kelių direkcijos akibrokšto kantrybės taurė šiai valstybės valdomai įmonei išseko.“

LAKD nutraukus sutartį su rangovu, Klaipėdos rajono savivaldybė kelia klausimus ir dėl kitų bendradarbiavimo sutarčių vykdymo

2023 01 12

Vakar, paaiškėjus, kad Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) nutraukė sutartį su Tilto g. Gargžduose rangovu ir apie tai net neinformavo Savivaldybės, kuri prie valstybei priklausančio kelio remonto prisideda savo biudžeto lėšomis, Klaipėdos rajono savivaldybė kelia klausimus ir dėl kitų bendradarbiavimo sutarčių vykdymo.

Pasak Klaipėdos rajono mero Broniaus Markausko, kyla daug klausimų dėl Direkcijos įsipareigojimų vykdymo, neaiški ir kitų projektų ateitis, nes didžioji dalis jų – vėluoja:

„Laikau save kantriu žmogumi, bet po vakarykščio Lietuvos automobilių kelių direkcijos akibrokšto kantrybės taurė šiai valstybės valdomai įmonei išseko.

Mano kantrybės riba – vienas pagrindinių įvažiavimų į Gargždus — Tilto gatvė. Tikrai įdėta daugybė darbo, kad pagaliau prasidėtų jos rekonstrukcija. Ir ne tik darbo, bet ir Savivaldybės pinigų, kad tik šis kelias atsidurtų Direkcijos prioritetų sąraše. Darbai strigo, kėlė nepatogumų gyventojams, bet Automobilių kelių direkcija tikino, jog viskas gerai, darbai bus padaryti, reikia tik šiek tiek kantrybės.

Tą Direkcija kartojo ir per paskutinį mūsų susitikimą dar metų pabaigoje. Ir vakar naujiena — kaip perkūnas iš giedro dangaus – Kelių direkcija nutraukė sutartį su rangovu. Ir ne, ji neinformuoja mūsų, projekto partnerių, kurie kelio remontui skiria net penktadalį reikalingų lėšų, tą mes sužinome iš žurnalistų! Eilinį sykį valstybės įmonei nusispjaut į visus, juk iš Vilniaus geriau matyti, kam ir ko reikia. O jūs, gargždiškiai, kentėkit — juk padarysim gal 2024, o gal ir 2025 metais.

Jau akivaizdu, kad Automobilių kelių direkcija ne tik, kad nesilaiko duoto žodžio, ji nesilaiko net teisinių sutarčių. Mes buvome vieni pirmųjų Lietuvoje, kurie pasirašėme net 7 sutartis su Direkcija, kad tik greičiau būtų pradėti tvarkyti valstybei priklausantys keliai. Tai ir Ežero, Rasytės gatvės Sendvaryje, Laisvės gatvė Veiviržėnuose, Klaipėdos gatvė Kretingalėje, ta pati Tilto gatvė ir Kretingos plentas Gargžduose. Prie visų šių kelių, kad tik jie būtų greičiau sutvarkyti, nes juos jau ir keliais gėda vadinti, įsipareigojome prisidėti nuo penktadalio iki trečdalio viso projekto lėšų.

Tai tikrai nemaži pinigai Savivaldybei, bet norėdami, kad šios gatvės kuo greičiau taptų normaliomis ir patogiomis gyventojams, sutikome prisidėti, nes priešingu atveju būtų tekę laukti dar dešimtmečius. Tačiau Direkcijai net sutartys nė motais. Visos šios išvardytos gatvės JAU turėjo būti rekonstruotos iki praėjusių metų pabaigos arba dar šiais metais, bet... Nuo sutarčių pasirašymo praėjo net trys metais, tačiau rezultato vis dar nėra, nematome ne tik darbų, nematome net projektų. Panašu, kad Direkcija šiuos metus tiesiog paleido vėjais ir vadovaujasi principu, kam tuoj, jei galima rytoj. Juk jiems nereikia žiūrėti gyventojams, kurie kasdien turi naudotis nesaugiomis, neapšviestomis gatvėmis be perėjų ir šaligatvių, į akis, jiems neįdomūs nei nelaimingi nutikimai, nei gyventojų ir Savivaldybės prašymai, nieko nereiškia ir finansinis prisidėjimas, sutartys.

Ir čia kritikos strėlės ne vien Automobilių kelių direkcijai, bet ir ją valdančiai Susisiekimo ministerijai ir jos ministrui Mariui Skuodžiui. Ministre, gal jau laikas imtis rimtų žingsnių ir peržiūrėti Direkcijoje vykstančius procesus, o ne vien imituoti jos pokyčius pakeičiat į akcinę bendrovę. Juk pernai būtent Jūsų ministerija mus nominavo „Auksinei krivūlei“, kaip Savivaldybę, skiriančią daugiausiai lėšų savo kelių infrastruktūrai. Mariau Skuodi, jei atsimenate, tai, atsiimdamas tą krivūlę iš Jūsų rankų, aš garsiai akcentavau, jog būtų gerai, kad savivaldybėms nereikėtų remontuoti valstybės kelių ir pati valstybė tam skirtų pakankamai lėšų.

Bet, panašu, kad Jums pavaldi įmonė nebesugeba nieko padaryti net ir mums prisidedant prie kelių tvarkymo. Ar Jums, ministre, tokia situacija atrodo normali? Ar sutartys jau nieko nebereiškia? Ar valstybės valdoma įmonė gali taip paprastai nusispjauti į visus įsipareigojimus ir elgtis, kaip sugalvoja?

Pagaliau, ministre, ar ir Jūsų žodis jau nieko nebereiškia. Kai praėjusį pavasarį lankėtės Klaipėdos rajone, džiaugėtės mūsų geruoju pavyzdžiu – bendradarbiavimu su Automobilių kelių direkcija ir, kad ir kaip sarkastiškai tai šiandien skambėtų, tas gerasis pavyzdys būtent ir buvo Tilto gatvė, kurios rekonstrukcijos gargždiškiams dabar teks laukti dar ne vienerius metus, nes Jūsų valdoma įmonė šį projektą sužlugdė. Daug klausimų kyla ir dėl kitų projektų ateities. Ar jūs esate pasiruošę vykdyti įsipareigojimus, pradėti realius darbus? Ar ir toliau užsiimsite neaišku kuom, o mes, rajono gyventojai, turėsime kęsti betvarkę Jums priklausančiuose keliuose?“