„Tad kodėl „Lietuvos paštas“ nesupranta, kad pjauna šaką, ant kurios sėdi? Prenumeratos pristatymo kainoms tapus didesnėms už pačių leidinių kainas, ši paslauga tiesiog išnyks. Bet gal to ir siekiama?“

Jonas Jarutis. „Lietuvos pašto“ dėka spaudos prenumeratos nebeliks?

2022 11 22

Regis, jau įpratome prie nuolat didėjančių kainų – kažkas brangsta 20, kažkas 33, o kažkas visais 50 procentų… Bet ar daug kas iš jūsų girdėjo, kad AB „Lietuvos paštas“, save pristatantis kaip „socialiai atsakingą“ įmonę, planuoja 10 kartų (taip, ne 10 procentų, bet 10 kartų!) didinti spaudos pristatymo įkainius? Tai yra, įkainį už vieno užprenumeruoto laikraščio atnešimą planuojama didinti nuo 5 ct iki 50 ct. Ir 50 ct – dar ne viskas, ką spausdinto žodžio leidėjai moka „Lietuvos paštui“ – antra įkainio dalis, kuri skaičiuojama už leidinių svorį, šiemet dvigubai jau buvo padidinta.

Kaip išgyventi žiniasklaidai, ypač – regioninei, kuri skaičiuoja kiekvieną centą ir, nepaisydama didėjančių tiesioginių sąnaudų (brangsta energetinės paslaugos, didėja popieriaus, spausdinimo, transporto, logistikos kainos), kaip įmanydama stengiasi nedidinti savo leidžiamų leidinių kainų? Leidėjai puikiai supranta, kad didėjant leidinių kainoms, skaitytojų mažės.

Tad kodėl „Lietuvos paštas“ nesupranta, kad pjauna šaką, ant kurios sėdi? Prenumeratos pristatymo kainoms tapus didesnėms už pačių leidinių kainas, ši paslauga tiesiog išnyks. Bet gal to ir siekiama?

Taip, daug kas gali nueiti į parduotuvę ir nusipirkti juos dominantį leidinį. Bet ką daryti tiems, kurie dėl įvairių priežasčių nueiti į parduotuvę negali?

Ar tikrai reikia taip veikiančio AB „Lietuvos pašto“, kurio veikla vis labiau primena prekybos centrą ir vis mažiau tai, ką sako įmonės pavadinimas?

LRT finansavimas šiemet padidėjo net 8 mln. eurų (iki 63 mln. eurų), bet lėšų padengti „socialiai atsakingos“ neefektyviai veikiančios įmonės AB „Lietuvos paštas“ kaštus biudžete nėra. Juos padengs vieniši, regionuose gyvenantys senukai?